ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


از بین بردن مگس های میوه با چند روش ساده

روش های ساد برای از بین بردن مگس های میوه

مگس های میوه از کجا به خانه راه می یابند؟

 

با آگاهی از منبع ورود مگس های میوه به خانه می توانید هر چه سریعتر برای از بین بردن مگس های میوه اقدام کنید. این مگس ها از دو طریق وارد خانه می شوند.

 

یک. میوه و سبزی ها

 

دو. جذب شدن به بوی میوه رسیده و یا زباله و نفوذ از درب و پنجره

 

مگس های میوه بیشتر روی سبزی و میوه ها تخمگذاری می کنند تا لاروها بتوانند از آن ها تغذیه کنند، به همین دلیل با خرید سبزی و میوه، مگس ها نیز به خانه راه می یابند. زمانی که میوه رسیده، زباله و هر چیزی شبیه به آن در خانه وجود داشته باشد مگس های میوه که اندازه بسیار ریزی هم دارند به راحتی از درب و پنجره به خانه وارد می شوند.

 

جلوگیری از ورود مگس های میوه و حشرات می تواند مؤثرترین روش برای کنترل آفات باشد در ابتدا منبع ایجاد مگس های میوه را پیدا کنید و سعی کنید آن را از بین ببرید. برای مقابله با تهاجم  و از بین بردن مگس های میوه می توان از چندین روش استفاده کرد. روش هایی ساده و خلاقانه که شما را از شر این مگس های مزاحم خلاص خواهد کرد.

 

انواع روش های خانگی برای از بین بردن مگس های میوه

 

یک. ساخت تله با میوه های رسیده

 

دو. ترکیب سرکه سیب و مایع ظرفشویی

 

سه. تمیز نگهداشتن خانه به ویژه آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی

 

چهار. تله چسبی

 

پنج. جذب مگس ها به نور و سپس نابودی آن ها

 

شش. ساخت اسپری خانگی

 

یک. ساخت تله با میوه های رسیده

 

 

اگر به دنبال راه حلی فوری برای رفع مزاحمت های ناشی از وجود مگس در خانه هستید استفاده از تله ها می تواند راهکار مناسبی باشد، این تله ها از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند و برای استفاده نیز کاربری بسیار آسانی دارند.

همانطور که در روش قبلی شرح داده شد، مگس های میوه به علت بوی تخمیری و نافذ میوه های رسیده یا فاسد به سرعت به میوه های رسیده جذب می شوند اما یکی از میوه هایی که در جذب مگس ها بسیار مؤثر عمل می کند موز است.

 

روش تهیه تله میوه ای برای مگس

 

موز های رسیده را برش دهید و یا له کنید. سپس آن ها درون یک ظرف گود مثل یک بطری نوشابه ریخته و سپس یک قیف درون آن قرار دهید یا یک قیف کاغذی بسازید. مگس ها از دهانه بزرگ قیف وارد تله می شوند و دیگر قادر به خروج از تله نخواهند بود.

 

این تله های مگس میوه از یک میوه به عنوان یک ماده اولیه در دسترس، برای جذب و فریب مگس های میوه استفاده می کند، تله ها را در نزدیکی منطقه آلوده به مگس های میوه قرار دهید و صبر کنید تا مگس ها در تله بیفتند. هر تله می تواند برای چند روز مورد استفاده قرار بگیرد و سپس می توان آن را به همراه مگس هایی که در آن گرفتار شده اند، داخل سطل زباله انداخت.

 

از تعدادی تله به طور هم زمان استفاده کنید تا سطح بیشتری را برای به دام انداحتن و از بین بردن مگس میوه ایجاد کنید. این تله می تواند به سرعت مگس های میوه و حشرات موجود در مکان های آشپزخانه، حمام و سایر نقاط مستعد برای آفات را به دام بیندازد و باعث نابودی آن ها گردد.

 

دو. سرکه سیب و مایع ظرفشویی

 

مگس های میوه با نام مگس سرکه نیز شناخته می شوند. این مگس ها به میوه های رسیده و یا میوه هایی که خراب شده اند، جذب می شوند. از این ویژگی در مگس های میوه، می توان در فرآیند نابودی آن ها نیز استفاده کرد.

 

شما می توانید تله ای را با سرکه سیب ایجاد کنید، سرکه ماده ای است که در اکثر خانه ها پیدا می شود. برای این کار شما نیاز به یک ظرف، سرکه سیب، مایع ظرفشویی یا صابون مایع و مقداری آب دارید. در ابتدا مخلوطی از سرکه سیب، چند قطره صابون، نصف فنجان آب گرم را تهیه کنید و آن را هم بزنید تا ترکیبات آن به خوبی با هم مخلوط شوند. بوی حاصل از سرکه باعث جذب مگس ها می گردد زمانی که مگس های میوه با محلول سرکه تماس برقرار کنند به دلیل مایع ظرفشویی یا صابون موجود در آن، قادر به پرواز و فرار از آن نخواهند بود.

 

 

مطمئن باشید از چندین تله به طور هم زمان استفاده می کنید. زیرا یک تله جواب گوی تعداد زیادی از مگس های میوه نمی باشد. سپس در مرحله بعدی، ظرف را در مکانی قرار دهید که مگس ها بیشتر در آن جا حضور دارند مکانی مانند سینک و یا پیشخوان آشپزخانه. می توانید از این محلول در حیاط خانه نیز استفاده کنید و مگس های میوه را در همان محل و قبل از ورود مگس های میوه به خانه از بین ببرید.

به منظور از بین بردن مگس‌های میوه در خانه، می‌توانید از روش‌های ساده و طبیعی استفاده کنید. در زیر چند راهکار مؤثر آورده شده است:

  1. استفاده از تله مگس:

    • تله‌های مگس چسبی که در بازارها و فروشگاه‌ها آماده می‌شوند، می‌توانند به عنوان یک راه سریع و موثر برای گرفتن مگس‌های میوه عمل کنند.
  2. استفاده از سیب زمینی:

    • سیب‌زمینی را به دو نیم کنید و روی هرکدام از طرفین آن را با کمی شکر بپاشید. سپس نیمه‌های سیب‌زمینی را در نقاط مختلف خانه قرار دهید. مگس‌ها به شکر جذب می‌شوند و به‌دنبال آنها می‌آیند.
  3. استفاده از سرکه:

    • مخلوطی از آب و سرکه را در یک سطل بریزید و چند قطره صابون را به آن افزوده و مخلوط را در نزدیکی محل‌های مگس‌های میوه قرار دهید. این فرایند مگس‌ها را جذب کرده و آنها را خواهد کشت
  4. استفاده از عطرهای مرکباتی:

    • از عطرها یا روغن‌های بویایی مرکباتی مثل لیمو، نارنجی یا پرتقالی استفاده کنید و آنها را در نقاطی که مگس‌ها معمولاً حضور دارند، اسپری کنید.
  5. حفظ بهداشت و تمیزی:

    • محیط خانه را تمیز نگه دارید و با دور انداختن زباله و مواد غذایی باقیمانده، مگس‌ها را از یافتن منابع غذایی محروم کنید.

هر یک از این راهکارها می‌تواند به میزانی موثر باشد و با استمرار اجرای آنها، می‌توانید مگس‌های میوه را کنترل کرده و از بین ببرید

سه. تمیز نگهداشتن خانه

 

تمیز و مرتب نگهداشتن خانه یکی از مهمترین اقداماتی است که می توان در مورد مقابله با تهاجم انواع آفات به ویژه مگس ها که همیشه به دنبال تغذیه از باقیمانده های غذایی و فضولات هستند، انجام داد. آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی در صورتی که تمیز نباشند از شایع ترین مراکز تجمع انواع مگس ها محسوب می شوند.

 

الف. آشپزخانه

 

برای تمیز کردن آشپزخانه، باقیمانده های غذایی را دور بریزید، خرده های غذایی ریخته شده روی سطوح مثل میز و کف زمین را تمیز کنید و از سطل های زباله درب دار استفاده کنید.

 

ابتدا مطمئن شوید هیچ ظرف کثیفی در سینک ظرفشویی نباشد. همیشه سعی کنید بعد از غذا خوردن سریع آن ها را بشویید، از نگه داشتن زباله و مواد غذایی مانده در محیط آشپزخانه جلوگیری کنید. زیرا در غیر این صورت مگس های میوه به محیط خانه راه پیدا خواهند کرد. مطمئن شوید درب سطل زباله محکم بسته شده باشد. اجازه ندهید بوی زباله، خانه را فرا بگیرد زیرا سریع حشرات زیادی را جذب می کند این عامل باعث می شود تا آفات دیگری مانند مورچه و حتی سوسک نیز خانه جذب شوند.

 

همچنین می توانید برای ضد عفونی کردن و از بین بردن مگس های میوه، در سینک ظرفشویی، از اسانس سیترونلا یا ژل لوله باز کن با اسانس سیترونلا استفاده کنید. این ماده یک ماده خوشبو است که از گیاهان سرده لیمو به دست می آید و یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی محسوب می شود. همچنین این ماده رایحه ای دارد که مگس ها به شدت از آن بیزار و فراری هستند استفاده از اسانس سیترونلا در از بین بردن مگس های میوه می تواند بسیار نتیجه بخش باشد.

 

حمام

 

حمام و سرویس بهداشتی را به طور مرتب تمیز کنید. بهتر است در قسمت کفشور، وان و سینک روشویی از محلول های سفید کننده استفاده کنید. این محلول در از بین بردن بستر تخمگذاری و دفع مگس ها بسیار کارآمد است.

 

محیط آشپزخانه و حمام را بررسی کنید تا لوله ها و شیر آب آن نشتی و رطوبت نداشته باشد زیرا رطوبت نیز باعث جذب مگس و سایر حشرات می گردد.

 

چهار. مگس ها را با تله شمع به دام بیندازید

 

برای انجام این کار فقط نیاز به شمع دارید. زمانی که هوا تاریک شد، شمع ها را بر روی سینی یا کاسه ای پر از آب قرار دهید و سینی ها را در مکان هایی که مگس ها تجمع دارند قرار دهید. سپس، لامپ های اتاق را خاموش کنید تا نور شمع تنها منبع نور در اتاق باشد همچنین برای ایجاد تاریکی کامل، پرده ها را بکشید تا نور از بیرون به داخل نرسد.

 

این دام خانگی از دو طریق موجب نابودی مگس ها می گردد. در روش اول باعث می شود که مگس ها به شعله شمع نزدیک شده و بال هایشان بسوزد در روش دوم برخی مگس ها ممکن است از شعله شمع فرار کنند ولی در حین فرار در آب غرق شوند و نتوانند پرواز کنند. اضافه کردن چند قطره صابون مایع در آب می تواند تأثیرگذار باشد.

 

 

پنج. از تله های چسبی برای به دام انداختن مگس ها استفاده کنید

 

تله های چسبی راه حل مناسبی برای به دام انداختن مگس ها می باشند. تله های چسبی مگس به صورت آماده در بازار وجود دارند اما می توان در خانه نیز آن را درست کرد. استفاده از این تله ها بسیار آسان است. فقط کافیست آن ها را در مکان هایی که مگس ها زیاد هستند از سقف آویزان کنید.

 

چندین مورد از این تله ها را در محیط آشپزخانه، حمام و درب ورودی خانه قرار دهید. بعد از نشستن مگس ها بر روی سطح تله چسبی، دیگر قادر به پرواز کردن نیستند. همچنین این تله ها می توانند به شما در از بین بردن سایر آفات خانگی مانند پروانه های کوچک و مگس های سفید کمک کنند.

 

شش. اسپری خانگی دفع مگس

 

برخی اسانس ها و رایحه ها وجود دارد که مگس ها از آن ها فراری هستند و به سرعت موجب دفع مگس ها از خانه می شوند. علاوه بر تله هایی که در بالا توضیح داده شد می توان از برخی مواد به عنوان اسپری دفع مگس ها نیز استفاده کرد.

 

برای ساخت این اسپری های خانگی به اسانس گیاهانی مانند رزماری، نعناع و یا لیموترش به همراه مقداری آب نیاز دارید. سپس باید آن را در ظرف اسپری بریزید قبل از اینکه از اسپری استفاده کنید باید به خوبی آن را تکان دهید.

 

اگر با تهاجم گسترده مگس های میوه روبرو هستید می توانید از تمام روش ها به صورت تلفیقی استفاده کنید.

 

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: