ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


دفع مگس با روش های طبیعی

دفع مگس از خانه با مواد طبیعی

روش های طبیعی برای دفع مگس

 

مگس ها حشرات مزاحمی هستند ازاین رو برای اینکه از شرشان خلاص شویم حاضریم هر کاری انجام دهیم ، که گاهی با هزینه های زیاد و وقت گیر همراه است. اما خبر خوشحال کننده این است که می توان از روش های طبیعی دفع مگس که بسیار آسان و کم هزینه هستند نیز استفاده کرد.

 

برای از بین بردن مگس ها در خانه، باید در چندین مرحله اقدامات مهمی را انجام داد که عبارتند از:

 

ممانعت از ورود: پوشاندن درب ها، پنجره ها، دریچه تهویه های هوا با محافظ توری، برای عدم ورود مگس ها به خانه

 

پیشگیری: روش های خانگی عالی برای حذف و از بین بردن مکان های مستعد تخمگذاری مگس

 

کنترل: استفاده از وسایل مناسب جهت کنترل مگس ها

 

نظارت: بررسی و نظارت بر تمام روش های به کار گرفته شده

 

مگس ها در خانه یا سایر مکان ها مثل محل کار، عامل آزار و اذیت هستند و سلامتی افراد را با انتقال عوامل بیماری زای خطرناک به خطر می اندازند. مگس ها می توانند باعث ایجاد بیماری هایی مانند ایشرشیاکولای، سالمونلا و تیفوئید شوند. به همین دلیل روش های خانگی و شیمیایی زیادی برای از بین بردن آن ها وجود دارد که در این مقاله به بررسی روش های ساده و  کاملاً طبیعی دفع مگس و میزان تأثیرگذاری آن ها پرداخته می شود.

 

دور نگه داشتن مگس ها از آشپزخانه کاری آسان نیست و هر چه بیشتر در این مورد تعلل کنید و زمان را از دست بدهید به تعداد مگس ها افزوده می شود. پس بهتر است روش های مختلف و طبیعی دفع مگس ها از خانه را یاد بگیرید زیرا مطمئناً باید یک روز از آن ها استفاده کنید.

 

 

چگونه می توانیم با استفاده از گیاهان، از شر مگس ها خلاص شویم؟

 

به نظر می رسد گیاهان برای دفع انواع آفات خانگی به خوبی عمل می کنند. این گیاهان مواد معطری تولید می کنند که آفات و حشرات، آن را دوست ندارند. اگر به دنبال دفع و حذف مگس ها در فضای باز هستید، گیاهان زیر می توانند تأثیری شگفت داشته باشند.

 

گیاه " ریحان "

 

حدود یک میلیون نوع از گیاه ریحان در جهان وجود دارد که همواره مورد استفاده قرار می گیرند. ریحان گیاهی خوشبو است  و در انواع آب و هوا به آسانی رشد می کند. بیشتر افراد این گیاه را برای تهیه غذاهایی نظیرانواع پاستا و سالادها استفاده می کنند ولی آیا می دانید این گیاه به عنوان یکی از روش های طبیعی برای دفع مگس ها از خانه نیز به کار می رود؟

 

ریحان را می توانید در باغچه بکارید و یا آن را در گلدان کاشته و نزدیک به درب های ورودی و پنجره ها قرار دهید. این کار به راحتی باعث دفع مگس ها می گردد.

 

گیاه " برگ بو "

 

شما می توانید گیاه برگ بو را در فصل تابستان در بیرون از خانه و در باغچه بکارید یا برگ خشک شده برگ بو را خریداری کنید. از برگ بو علاوه بر دفع مگس ها از خانه می توان در انواع غذاها نیز استفاده کرد.

 

علاوه بر این ها می توان چند برگ بو را داخل گندم یا آرد سفید قرار داد، این موجب می گردد تا مگس ها یا سایر حشرات به داخل آن ها نفوذ نکند. می توان چند برگ از آن را روی پیشخوان آشپزخانه و یا قفسه ها بگذارید تا باعث دفع انواع حشرات مثل مگس، پروانه، سوسک، مورچه و موش شود.

 

گیاه " اسطوخودوس "

 

اسطوخودوس می تواند در دفع انواع حشرات از خانه بسیار مؤثر باشد. شاخه ای از آن را در داخل کمد آویزان کنید یا قسمتی از آن را بین لباس های فصلی خود قرار دهید آن را به خوبی پودر کنید و در مکان رفت و آمد حیوانات خانگی بپاشید هم چنین می توانید در باغچه یا بالکن برای دفع انواع حشرات به ویژه مگس ها آن ها را بکارید.

 

حتی می توان گیاه اسطوخودوس را به صورت دسته ای در اطراف خانه یا حیاط خود آویزان کرد تا مگس ها به آن قسمت ها نزدیک نشوند. اسطوخودوس نیز مانند دیگر گیاهان معطر و خوشبو یکی از روش های طبیعی دفع مگس ها می باشد.

 

گیاه " نعناع" 

 

گیاه نعناع را در نزدیکی پنجره ها یا سایر مکان های باز منزل خود پرورش دهید تا از شر مگس ها، موش ها و مورچه ها خلاص شوید. نعناع کاشته شده در اطراف محیط خانه شما می توانند باعث دفع مگس، موش و مورچه شود این چنین به نظر می رسد که هیچ کدام از این آفات این گیاه را دوست نداشته باشند.

 

شما می توانید نعناع را در گلدان نیز بکارید تا مگس ها را دفع کنید. می توانید نعناع را به صورت خشک شده روی قفسه های آشپزخانه قرار داد تا مانع از ورود مگس ها به محیط آشپزخانه شوید.

 

 

گیاه " رزماری "

 

گیاه رزماری در زمان پخت و پز و کباب کردن مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت دارویی زیادی دارد. همچنین این گیاه معطر به عنوان گیاه خانگی کشت می شود و پرورش آن باعث دفع پشه ها می گردد سعی کنید این گیاه را در اطراف بالکن یا در باغچه پرورش دهید.

 

سایر روش های ساده و طبیعی خانگی برای دفع مگس

 

استفاده از انواع گیاهان در دفع مگس ها روشی ساده اما کاربردی است اما در صورتی که امکان استفاده از آن ها را نداشتید میتوانید از تله های مختلف برای به دام انداختن مگس ها و کاهش جمعیت آن ها در خانه استفاده کنید.

 

ساخت تله با بطری نوشابه

 

برای ساخت تله با بطری مراحل زیر را انجام دهید.

 

یک بطری دو لیتری نوشابه را تمیز کنید، با دقت قسمت بالای بطری یعنی (بخش بالای برچسب نوشابه) را برش بزنید، مایعی شیرین مانند آب شیرین شده با شکر را در بطری بریزید به طوری که فقط یک سوم آن پر شود.

 

قسمت یک سوم بالایی بطری را که برش زده بودید را به صورت برعکس بچرخانید تا شکل مخروطی ایجاد گردد و آن را در بخش بزرگ تر بطری جایگزین کنید مگس ها ممکن است برای ورود به بطری و دسترسی به عامل جذب کننده، راهی پیدا کنند اما نمی توانند از آن خارج شوند.

 

تله مگس سرکه و صابون مایع

 

از کاسه ای با عمق کم استفاده کنید و آن را با مقداری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری شکر پرکنید، سپس مقداری صابون مایع میوه ای یا معطر به آن اضافه کنید به این ترتیب می توان یک تله ساده اما کاربردی تهیه کرد که مگس ها راه گریزی از آن ندارند.

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: