ریشه کنی مگس ها تخصص ماست


انواع تغذیه در مگس

تفاوت های تغذیه ای در انواع مگس

مگس ها چه می خورند؟

 

یک شرکت تولید کننده محصولات کنترل آفت، در یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسید: آیا آنها حاضر هستند غذایی را بخورند که یک مگس روی آن فرود بیاید یا یک سوسک روی آن بخزد؟ و نتایج نظرسنجی نشان داد که حدود ۷۰ درصد از افراد حاضرند با برداشتن مگس به خوردن غذا ادامه دهند. درحالی که تنها ۳ درصد از افراد حاضر بودند غذایی که سوسک در آن میخزد را بخورند. اگرچه نتایج نظرسنجی شگفت آور نبودند اما چیزی که مرا نگران می کرد این بود که افراد خیال می کردند که مگس به اندازه سوسک کثیف نیست. اگر شما هم جزو این هفتاد درصد هستید این مقاله می تواند زنگ هشداری برای شما باشد. در این مقاله ما می خواهیم به چیستی و چگونگی تغذیه مگس ها نگاهی بیندازیم.

 

بررسی تغذیه در انواع مگس

 

چندین گونه مختلف از مگس ها وجود دارد. همه ی این گونه های مختلف، انواع متفاوتی از غذاها را می خورند. عادت های غذایی یک گونه از گونه دیگر کاملا متفاوت است. برای مثال مگس خانگی از غذاهای فاسد تغذیه می کند در حالی که مگس اسب (مگس اسب ماده) از خون تغذیه می کند. در بخش بعدی، به فهرستی از غذاهای گونه های مختلف مگس خواهیم پرداخت.

 

مگس خانگی

 

مگس خانگی بالغ معمولاً از مواد آلی درحال پوسیدن، مواد قندی و شهد گلها تغذیه می کند. برخی اوقات نیز از شهد باقی مانده از فعالیت شته ها تغذیه می کند. مگس خانگی اندام های مربوط به جویدن ندارد. لارو مگس خانگی از مواد آلی درحال پوسیدن که در نزدیکی محل پرورش آنها هستند تغذیه می کند. آنها ساختار قلاب مانندی در دهان خود دارند که می تواند قطعات سفت غذا را بتراشد و از آنها تغذیه کند.

 

مگس میوه

 

مگس میوه معمولاً از سلول های مخمری تغذیه می کند، که روی میوه های فاسد شده یا مواد قندی دیگر رشد می کنند. علاوه براین، مگس میوه از مایعات در حال تخمیر یا نوشیدنی های الکلی نیز تغذیه می کند. آنها از میان همه میوه ها عاشق موز هستند.

مگس میوه بالغ با سوراخ کردن پوست میوه در داخل میوه نفوذ کرده و تخمگذاری می کند. لارو مگس میوه نیز از میوه ی درحال پوسیدن تغذیه می کند.

مگس گوشت

 

مگس گوشت معمولاً دوست دارد از گوشت تازه یا گوشت درحال فاسد شدن تغذیه کند. این نوع مگس اغلب، اولین حشره ای است که به لاشه ی حیوان مرده حمله می کند. علاوه براین، آنها به خاطر نفوذ در لاشه حیوان مرده و تخم گذاری در آن شهرت یافته اند. همچنین، مگس گوشت بالغ، از زباله و مدفوع تغذیه می کند. لارو این نوع مگس از گوشت درحال پوسیدن یا دیگر مواد درحال پوسیدن در نزدیکی محل پرورش خود تغذیه می کند.

 

مگس اسب

 

می توان گفت که مگس اسب تنها گونه ای است که دارای اجزای دهانی مخصوص تکه تکه کردن و پاره کردن غذا است. نیش مگس اسب بسیار دردناک است. مگس اسب آرواره های قیچی مانند دارد که می توانند گوشت را پاره کنند. مگس اسب نر، عمدتا از شهد گلها، عسلک، شهد گیاهان و سایر مایعات موجود در گیاهان تغذیه می کند.

اما مگس اسب ماده برای تغذیه به خون نیاز دارد تا بتواند پروتئین کافی برای تخمگذاری را تامین کند. مگس اسب برای به دست آوردن خون، اسب ها یا انسانها را نیش میزند و خون آنها را می مکد. لارو مگس اسب از حشرات کوچک اطرافش تغذیه می کند.

 

مگس خوشه ای

 

مگس خوشه ای معمولاً از شهد گیاهان و دیگر مایعات گیاهی تغذیه می کند. در صورت نبود این مواد غذایی از مواد آلی درحال پوسیدن تغذیه می کنند. مگس خوشه ای در شکاف های خاک، بخصوص شکاف خاک مرطوب تخم گذاری می کند. در مرحله لارو، مگس خوشه ای از خود رفتار انگل گونه نشان می دهد. لارو مگس خوشه ای وارد حفره های موجود در بدن کرم خاکی می شود و از آن تغذیه می کند.

 

مگس فاضلاب

 

مگس فاضلاب از مواد درحال پوسیدن و فاضلاب تغذیه می کند. این مگس بخش های دهانی برای جویدن ندارد. بنابراین، از قسمت های نیمه جامد ژلاتینی و لجن موجود در فاضلاب تغذیه می کند.

 

مگس درنا

 

مگس های درنای بالغ، غالباً عمر بسیار کوتاه، در حد چند روز دارند. بنابراین، بعد از بالغ شدن، بیشتر فعالیت آنها در جفت گیری و تخم گذاری خلاصه می شود و به ندرت در حال تغذیه کردن دیده می شوند. با این وجود، گاهی از شهد و گرده گلها تغذیه می کنند.

اما مگس های درنا در مراحل لاروی غذای زیادی می خورند. لارو مگس درنا می تواند هر چیزی را از ریشه گیاهان علفی گرفته تا حشرات کوچک، بخورد.

بعضی از گونه های مگس درنا گیاهخوار هستند و در مرحله لارو از نهال ها، گلها، ریشه های گیاهان، قارچ ها و چوب های در حال تجزیه، تغذیه می کنند. گونه های دیگر مگس درنا گوشتخوار هستند و در مرحله لارو، از حشرات کوچک، لارو پشه و غیره تغذیه می کنند.

نحوه تغذیه مگس ها چگونه است؟

 

بیشتر گونه های مگس، فاقد بخش های دهانی مخصوص جویدن غذا هستند. مگس ها به جای دندان، اجزای دهانی خاصی دارند که پروبوسیس نامیده می شود.

پروبوسیس یک اندام دهانی مکنده دراز است که غالباً لوله مانند و انعطاف پذیر است. مگس برای نوشیدن مایعات، از پروبوسیس خود استفاده می کند.

بر این اساس،مگس، برای خوردن غذای جامد، آنزیم های گوارشی خود را روی غذا استفراغ می کند. ترشحات گوارشی شروع به تجزیه غذای جامد و تبدیل آن به قطعات کوچک می‌کنند و سپس مگس با کمک پروبوسیس آنها را می مکند.

 

سم مگس کش قوی آجیتا

خرید سم مگس کش آجیتا - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: